2023-09-24

Tur9 Hållnäshalvön

Det fina vädret gjorde att jag ville passa på även om det skulle bli en liten tur. Hade planerat dåligt så det blev att börja med att handla frukost direkt på lördag morgon och planera var jag skulle åka. På kartan hade jag sett potentiellt trevliga ställen på Hållnäshalvön.

Räkmackelunchen avnjöts på Killskäret. En väg rakt ut mot havet och som slutar i en vändplan med picknickbord. Jag hade sällskap av en hord med trollsländor som också lapade sol.

Killskäret
Jag besökte Slada hamn samt naturreservat, Fågelsundet och Rödhäll. Jag blev sugen på att bryta mig in på Hållnäskustens naturreservat för Rödhäll har en potentiell ställplats som är magisk.
Rödhäll
Övernattning blev i Fagervikens hamn där frukostmatsäck gjordes för att senare avnjutas på Källarberget i sällskap med svanar som också åt frukost.
Källarberget

Inga kommentarer: