2012-12-31

Slut på 2012

Ännu ett (spel)år är över och det ska som vanligt sammanfattas i någon sorts lista. Var 2012 bra år? Spelmässigt var det ett solitt år. Bra spel inom väldigt olika genrer vilket jag ser som mykket positivt och lovande för framtiden.

De två första kategorierna och dess vinnare har funnits med tidigare - damn you, Valve!
Det finns inga spikade kategorier mellan åren men härmed presenterar jag min listade på årets någonting:
Missade: Minecraft
Mest saknade: Half Life 3
Besvikelse: Max Payne 3
Charmigaste: Botanicula
Design: Dishonored
Multiplayer: Mass Effect 3
Varför inte på PC?:  Journey
Överraskning: FTL: Faster Than Light

2013 kanske medför visst godis. Dragon Age 3, StarCraft II: Heart of the Swarm, Company of Heroes 2 och South Park: The Stick of Truth kanske kommer och gör mig glad. Sen får vi som alla Kickstarter -projekten jag kastat in pengar i ger någon utdelning.

Med detta önskar jag alla ett rikktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer: